[slider id='medicenter_slider_settings_veelgestelde-vragen']
[slider_content id='medicenter_slider_settings_veelgestelde-vragen']

WIJ BOUWEN UW WEBSITE OP BASIS VAN EEN BESTAAND CMS MET EEN BEGRIJPELIJKE VISUAL COMPOSER ZODAT U ZELF EENVOUDIG TEKSTEN EN FOTO’S KUNT WIJZIGEN EN PAGINA’S KUNT TOEVOEGEN.

ZODRA UW WEBSITE -NA BETALING- WORDT OPGELEVERD BENT U EIGENAAR. U ONTVANGT EEN GEBRUIKERSNAAM EN WACHTWOORD ZODAT U KUNT INLOGGEN OP HET BEHEERGEDEELTE; HET ZOGENAAMDE ‘DASHBOARD‘. U KUNT DAN TEKSTEN, FOTO’S, ENZOVOORTS TOEVOEGEN, WIJZIGEN, VERWIJDEREN OF UW WINKEL BEHEREN.

Hieronder ziet u een model van de mogelijkheden binnen de Visual Composer.

Schermafbeelding 2016-05-26 om 09.21.24

  • Leercurve CMS

    Als je als ‘newbie’ een te ingewikkeld CMS krijgt kan dat overweldigend zijn. Hoeveel tijd wil je besteden om dit onder de knie te krijgen. Een begrijpelijk CMS dat bij u past, is beter dan een CMS met geavanceerde functies die u niet nodig heeft. Daarom maken wij veelal gebruik van WordPress VISUAL COMPOSER met een snelle leercurve.

  • Beheer op afstand en website resetten

    Zodra u toestemming geeft en we over de juiste logingegevens beschikken kunnen we inloggen. Zo kunnen op afstand uw site beheren, menu’s aanpassen, structuren wijzigen, modules toevoegen en teksten en foto’s plaatsen … Het beheren van de website is op basis van uurtarief.

    Reset

    U bent misschien nog niet helemaal thuis in het beheer en door het aanbrengen van wijzigingen of een ‘verkeerde knop’ kunnen er delen beschadigt raken of ‘onherstelbaar’ beschadigt raken. Wij kunnen dan op uw verzoek de database van de website resetten. U dient er dan wel rekening mee te houden dat niet alle door u aangebrachte wijzigingen in de site weer in de website zichtbaar zijn. (tenzij u een back-up heeft (Filezilla of een ander backupprogramma) van de database en de bestanden. Het resetten van de database is op basis van uurtarief.

  • Google Analytics

    Als uw nieuwe website eenmaal in de lucht is, wilt u natuurlijk weten hoe effectief de site is. Wat zijn de bezoekersaantallen, hoe is het surfgedrag binnen de website en hoe presteert uw website op het gebied van conversie? Daarom kunnen we Google Analytics in uw website integreren. Daarmee wordt het surfgedrag van uw bezoekers gedetailleerd in kaart gebracht en geanalyseerd. Op basis van deze informatie kunt u de website optimaal onderhouden en actualiseren en profiteert u op de lange termijn van een goed ontwikkelde website. Omdat bijna alle analytics in het Engels zijn geschreven is de bijgaande uitleg eveneens in het Engels. Klik Engelstalige uitleg voor een Engelstalige uitleg. 9 Tips voor Google Analytics-5?

  • Wat zijn templates?

    Templates zijn voorgeprogrammeerde thema’s -zeg maar een stramien- die het uiterlijk bepalen van uw website. U kunt een passend stramien kiezen uit de vele voorbeelden. Er is een grote verscheidenheid aan onderwerpen en ontwerpen en bij iedere template kunt u klikken op een demo-knop.  Met de bijgeleverde Visual Composer vult u eenvoudig uw pagina.

  • Waar vind ik templates?

    Bijvoorbeeld Themeforest. Hier vind u honderden verschillende templates, ook deze kunnen wij voor uw nieuwe website gebruiken. De kosten voor de aanschaf van een template (WordPress en Joomla) komen bij de kosten van het gekozen pakket en worden direct na aanschaf in rekening gebracht.

  • Hoe kies ik een template?

    U kunt zich het volgende afvragen:
    1. Past de template qua vorm en kleur bij mijn bedrijf?
    2. Als mijn bedrijf, dienst en behoeften groeien, in hoeverre moet het CMS met mij/ons meegroeien?
    3. Hoeveel support heb ik nodig?
    4. Hoeveel kost het?

  • Instructie-uitleg voor kleine groepen

    Deze instructie-uitleg is geschikt voor 1 tot 7 personen. U dient zelf zorg te dragen voor een locatie (binnen een straal van 30 kilometer) en PC met internetverbinding.
    De uitleg is op uurtarief + E20,- per persoon (vanaf 3 personen) excl. BTW.
    Reiskosten: buiten een straal van 30 kilometer is het uurtarief van toepassing.

  • Jullie zijn niet duur!

    Dat klopt. We zijn inderdaad goedkoper dan de meeste andere webbouwers. We hebben het gekke idee dat een goede website of webwinkel namelijk helemaal niet duur hoeft te zijn. We hoeven het wiel niet nog een keer uit te vinden en met het open-source WordPress kunnen we heel snel een uitstekende website en professionele webwinkel voor u opzetten.

  • Backup

    Onze websites zo gebouwd dat u deze na oplevering zelf eenvoudig kunt beheren. Maar het kan dat u geen tijd of simpelweg geen zin heeft om updates en back-ups bij te houden…
    Voor een laag maandbedrag houden we uw site up-to-date volgens de laatste update-releases en verzorgen we maandelijks (laatste weekeind van iedere maand) een back-up van uw website.
    We kunnen uw website ook op basis van uurtarief bijhouden met de door u opgegeven wijzigingen.

  • Hoe maak ik een back-up?

    Het is zeer belangrijk om een backup te maken van je WordPress website. Als er dan een keer een probleem optreedt, bijvoorbeeld bij het updaten van je site of door een probleem bij je webhost, dan heb je altijd nog een kopie van je site en kun je deze eenvoudig herstellen. Je moet zelf bepalen hoe vaak je een backup wilt maken van de WordPress bestanden en de database. Doe dit in elk geval voordat je een update naar een nieuwe versie van WordPress uitvoert. Als je in een bepaalde periode veel nieuwe posts hebt gepubliceerd dan is dat ook een goed moment om weer eens een backup uit te voeren.

    Denk er aan om zowel een backup van de WordPress bestanden als de WordPress database te maken.

    DE BACKUP

    Het maken van een WordPress backup is niet moeilijk en kost je misschien tien minuten tijd. Deze backup kan een hoop narigheid voorkomen.

    Het backup proces bestaat uit twee onderdelen. Het maken van een backup van:
    de WordPress bestanden op de webserver en de WordPress database.

    We beginnen met de backup van de bestanden op de server.

    1. Backup maken van WordPress bestanden

    Met ‘WordPress bestanden’ bedoelen we alle bestanden die zich in een hoofdmap op de webserver bevinden. Deze map heeft vaak een naam als ‘public_html’ of ‘www’. In deze map bevinden zich onder meer:

    • De installatiebestanden van WordPress
    • Plugin bestanden
    • Theme bestanden
    • Plaatjes en foto’s die gebruikt worden op je site
    • Diverse Javascipts en PHP scripts
    De posts en pages van je site bevinden zich hier niet. Deze staan allemaal in de WordPress database. Het maken van de database backup bespreken we in stap 2.

    Er zijn verschillende manieren om een backup te maken van de WordPress bestanden:

    * Veel webhosts maken gebruik van een control panel, zoals DirectAdmin of Plesk. Daarmee kun je je hostingaccount beheren. Veel van deze control panels bieden de mogelijkheid om eenvoudig een backup te maken van de bestanden op de webserver. Na het inloggen op je hostingaccount kun je kijken of deze optie ook aangeboden wordt bij jouw webhost. Je kunt dit ook even navragen bij je host.

    * Je kunt een programma als SyncBack gebruiken om automatisch backups te maken op vooraf bepaalde tijden.

    * Een handmatige backup maken. Gebruik hiervoor een FTP programma (FileZilla is een prima gratis optie). Maak vervolgens verbinding met de webserver door je FTP gegevens in te voeren (gebruikersnaam, wachtwoord, hostnaam). Deze gegevens heb je gekregen van je webhost bij het aanmaken van je webhostingaccount. Als je de gegevens kwijt bent, kan je host deze weer achterhalen.

    Als je verbinding hebt gemaakt met de server dan navigeer je naar de map waarin de bestanden van je website staan. Doorgaans heeft deze map een naam als ‘public_html’ of ‘www’. Download vervolgens de complete map naar je computer.

    Je hebt nu een backup van de WordPress bestanden.

    Het is een goed idee om een paar kopieën van deze backup te maken en deze op verschillende plaatsen op te slaan. Bewaar er bijvoorbeeld één op de harde schijf van je computer, één op een CD / DVD en één op een USB stick of externe harde schijf. Hetzelfde geldt voor het bewaren van de backup van de WordPress database.

    2. Backup maken van de WordPress database

    Nu moeten we nog een backup maken van de WordPress database. De database bevat alle posts en pagina’s van je website.

    Het kan zijn dat het contol panel op je hostingaccount de mogelijkheid biedt om ook een backup van de database te maken. In dat geval is de backup in een paar klikken gemaakt.

    Ook zijn er WordPress plugins die een backup van je database kunnen maken. Een bekende is WP-DB-Backup. Toch kan het geen kwaad om zelf een handmatige backup te maken van de database. Hoe dat in zijn werk gaat, lees je nu.

    De meerderheid van de webhosts gebruiken het script phpMyAdmin om hun klanten hun databases te laten beheren. Om de database backup te maken, moet je eerst toegang krijgen tot phpMyAdmin. Dit gaat meestal via het control panel. Log in op je hostingaccount en zoek naar een link naar phpMyAdmin. De tekst van de link kan verschillen, afhankelijk van het control panel dat gebruikt wordt: MySQL Management / MySQL beheer (bij DirectAdmin), phpMyAdmin (bij cPanel), Databases -> (klik op database naam) -> phpMyAdmin (bij Plesk).

    Als je niet kunt vinden hoe je phpMyAdmin kunt bereiken dan moet je dit even nakijken op de website van je host, of even contact met hen opnemen.

    * Als je op de link naar phpMyAdmin hebt geklikt dan zal je gevraagd worden naar de login-gegevens voor de database. Hier vul je de gebruikersnaam en het wachtwoord in van de database. Deze gegevens heb je eerder al eens gebruikt bij de installatie van WordPress (DB_USER en DB_PASSWORD) en worden vermeld in het wp-config.php bestand.

    * In het hoofdscherm van phpMyAdmin klik je nu op de link ‘Databases’.

    * Er verschijnt een lijstje in beeld van de databases op je hostingaccount. Selecteer de naam van de database die je voor je WordPress website gebruikt. Deze naam heb je ook gebruikt bij de wordpress installatie (DB_NAME) en staat in het wp-config.php bestand.

    * Dan zie je een lijst in beeld met alle tabellen die zich in de database bevinden. Klik bovenaan het scherm op ‘Export’.

    * Nu komen we in het scherm waar we de WordPress backup kunnen maken. Onder Export aan de linkerkant selecteer je de tabellen die gebruikt worden voor je WordPress site. Als WordPress als enige programma gebruikt maakt van deze database dan selecteer je gewoon alle tabellen (standaard worden alle tabellen al geselecteerd als het goed is). Controleer verder of ‘SQL’ is geselecteerd in het lijstje dat daar weer onder staat.

    * Aan de rechterkant van het scherm moeten we de volgende vakjes aanvinken:

    Bij Structure:

    Het vakje voor ‘Structure’ zelf
    • ‘Add DROP TABLE’
    • ‘Add AUTO_INCREMENT’
    en ‘Enclose table and field names with backquotes’

    Bij Data plaatsen we wel een vinkje in het vakje voor Data zelf, maar laten we alle overige vakjes leeg.

    * Onderaan de pagina plaats je een vinkje in het vakje ‘Save as file’ en klik je tenslotte op ‘Go’. De ‘File name template’ laten we gewoon zoals het is. Nu zal de download van de database automatisch starten. Sla het bestand op in een map op je computer.

    De backup van je WordPress database is nu voltooid.

    Je kan eventueel ook nog een gezipte backup maken. Kies dan onder Compression voor ‘zipped’ en klik dan weer op ‘Go’.

    Tot slot nogmaals:

    Je moet zelf bepalen hoe vaak je een backup wilt maken van de WordPress bestanden en de database. Doe dit in elk geval voordat je een update naar een nieuwe versie van WordPress uitvoert. Als je in een bepaalde periode veel nieuwe posts hebt gepubliceerd dan is dat ook een goed moment om weer eens een backup uit te voeren.

    Denk er aan om zowel een backup van de WordPress bestanden als de WordPress database te maken.

    Je ziet; het is niet moeilijk maar kom je er niet uit dan kunnen we je natuurlijk helpen! Of nog beter … onze servers maken dagelijks back-ups van de gehoste websites. Wellicht is overstappen een optie.

  • Backup, onderhoud... wat doe ik zelf?

    U heeft van ons -na oplevering- alle bijbehorende gegevens ontvangen en u bent nu eigenaar van de website.  U draagt daarom zelf de verantwoordelijkheid voor het maken van uw website-backup(s), het updaten van uw gekozen template (CMS) en het updaten van de geïnstalleerde plugins. Tenzij u een ONDERHOUDSCONTRACT heeft, dan hoeft u niets te doen.

    Wilt u uw CMS en de geïnstalleerde plugins up to date houden?
    Wij maken maandelijks een backup van uw website en database en updaten uw plugins naar de nieuwste versie.
    Kosten onderhoudscontract € 27,00 per maand.
    Het onderhoudscontract wordt afgesloten voor minimaal 1 jaar en kan dan worden opgezegd met een opzegtermijn van 1 maand. Het onderhoudscontract wordt bij geen gehoor stilzwijgend verlengd met 1 jaar.

    Of u kiest er voor uw website op de server van onze huisprovider te laten lopen, in dat geval bent u verzekerd van een dagelijkse back-up. U hoeft dan alleen uw plugins naar de nieuwste versie te updaten.

  • Handleiding WooCommerce

  • Maken jullie websites zonder template?

    Ja. Wij ontwerpen en ontwikkelen ook websites op maat, precies volgens uw wensen en passend in uw huisstijl. Onze maatwerk sites variëren van enkele pagina’s tot omvangrijke websites met interactieve faciliteiten.

  • Waar vind ik extra plugins?

    Via het ‘dashboard’ van uw opgeleverde website kunt u eenvoudig op zoek naar andere plugins en deze rechtstreeks installeren of u kijkt op: WordPress Plugins.

    Schermafbeelding 2015-11-25 om 20.53.06

  • SEO, SEA, Adwords of andere plugins?

    Standaard zitten in uw website al veel toepassingen/plugins. Andere specifieke toepassingen kunnen handig zijn zoals een SEO. Voor een betere vindbaarheid kunnen wij deze plugin installeren en invullen! Maar ook voor SEA kunt u bij ons terecht.

  • Korte cursus YOAST (SEO)

    WordPress is een van de beste CMS-en, zo niet het beste contentmanagementsysteem als het om SEO gaat. Daardoor denk je misschien dat het zonde van je tijd is om aan je WordPress SEO te werken. Maar dat is het zeker niet. Als je jouw site optimaliseert volgens de richtlijnen en voorbeelden in dit artikel, zul je hogere rankings en meer bezoekers/abonnees krijgen. Bovendien wordt je site er in het algemeen een stuk beter door.

    Inhoudsopgave

    • 1. WordPress SEO: de basis
      • 1.1. URL’s
        • 1.1.1. Permalinkstructuur
        • 1.1.2. WWW versus Non-WWW
        • 1.1.3. Stopwoorden
      • 1.2. Optimaliseer je titles voor SEO
        • 1.2.1. Beheer titles met de WordPress SEO plugin
        • 1.2.2. Optimaliseer individuele posts
      • 1.3. Optimaliseer je descriptions
      • 1.4. Optimaliseer je afbeeldingen
      • 1.5. XML Sitemaps
    • 2. Template-optimalisatie
      • 2.1. Kruimelpad
      • 2.2. Headings
      • 2.3. Je code opschonen
      • 2.4. Ga voor snelheid
      • 2.5. Denk na over je sidebar
      • 2.6. HTML sitemaps
      • 2.7. Author highlighting
    • 3. Geavanceerde WordPress SEO en duplicate content
      • 3.1. Noindex, follow archiefpagina’s
      • 3.2. Onnodige archieven uitzetten
      • 3.3. Paginering
      • 3.4. Nofollowing van onnodige links
      • 3.5. Canonical
    • 4. Een sitestructuur voor hogere rankings
      • 4.1. Pagina’s in plaats van posts
      • 4.2. Nieuwe wijn in oude zakken
      • 4.3. Linken naar gerelateerde posts
    • 5. Conversieoptimalisatie
    • 6. Reactieoptimalisatie
      • 6.1. Hoe je reacties krijgt van lezers
      • 6.2. Smeed een band met actieve lezers
      • 6.3. Hou mensen actief in de conversatie
    • 7. SEO buiten je eigen blog
      • 7.1 Volg je lezers die reageren
      • 7.2. Gebruik Twitter
      • 7.3. Vind gerelateerde blogs en doe er iets mee
    • 8. Meet je resultaten
    • 9. Conclusies voor WordPress SEO

    1 WordPress SEO: de basis

    Direct na installatie is WordPress al een goed geoptimaliseerd systeem. Het maakt elke pagina beter indexeerbaar dan elk ander CMS dat wij ooit gebruikt hebben. Maar er zijn een paar dingen die je moet doen om het nog beter en eenvoudiger te maken.

    1.1. URL’s

    1.1.1. Permalinkstructuur

    Het eerste onderdeel is het aanpassen van je permalinkstructuur. Je vindt de instellingen hiervan onder Settings → Permalinks. De standaard permalink is ?p=<postid>, maar we gebruiken liever /post-name/ of/category/post-name/. Voor de eerste optie verander je de instellingen in /%postname%/:

    WordPress SEO Permalink settings

    Als je de categorie ook wilt toevoegen aan de URL, selecteer je “Custom Structure” en verander je de waarde naar /%category%/%postname%/. Als je voorheen ?p=<postid> als permalink had, zal WordPress automatisch alle redirects voor je aanmaken. Dat gebeurt ook als je verandert van  /%postname%/naar /%category%/%postname%/. Als je overstapt van een andere permalinkstructuur, is het misschien handig om ons artikel Changing your WordPress permalink structure te lezen en de tool te gebruiken die je daar vindt.

    1.1.2. WWW vs non-WWW

    Je moet erover nadenken of je jouw site wilt laten verschijnen als www.example.com of gewoon example.com. Zorg ervoor dat dit duidelijk is ingesteld in je algemene instellingen onder Settings → General:

    List your site with or without SEO

    Zorg ook dat je dit correct instelt in Google Webmaster Tools. Zodra je Google Webmaster Tools installeert, geef je het domein aan met of zonder WWW onder Settings → Preferred domain:

    Webmaster tools preferred domain

    1.1.3. Stopwoorden

    Om met je permalinks je WordPress SEO nog verder te verbeteren, verwijder je zogenaamde stopwoorden. Woorden als “een”, “en”, “de”, etc. Vanaf versie 1.1.6 verwijdert onze WordPress SEO plugin automatisch stopwoorden uit je URL’s wanneer je een post opslaat, zodat je geen lange, lelijke URL’s krijgt als de titel van je post een lopende zin is.

    Over het algemeen is het verstandig om dit te regelen voordat je posts live zet. Probeer de permalinks niet meer te veranderen wanneer mensen al links hebben geplaatst naar je posts. Mocht je het wel doen, zorg dan dat de posts netjes geredirect worden. In veel gevallen verwijst WordPress de oude URL’s al naar de nieuwe, maar als dat niet het geval is moet je het handmatig doen.

    1.2. Optimaliseer je titles voor SEO

    De title, de inhoud van de <title> tag van je pagina,  is één van de belangrijkste factoren voor je rankings in de zoekresultaten. Niet alleen is het letterlijk de titel van het tab of browservenster, het is ook de eerste regel die mensen zien in de zoekresultaten, gevolgd door de URL en een snippet, meestal de meta description gecombineerd met een datum:

    WordPress SEO result snippet

    Op veel blogs is de title voor blogposts nog steeds “Blognaam » Blogarchief » Title met veel keywords” or “Blognaam » Title met veel keywords”. Om de bezoekersaantallen naar je WordPress blog te krijgen die je verdient, zou dit andersom moeten zijn. En wel om twee redenen:

    • Zoekmachines kennen meer gewicht toe aan de woorden die vooraan staan, dus als je keywords dichter bij het begin van de title staan, rank je meestal beter.
    • Mensen die de zoekresultaten scannen, zien de woorden vooraan als eerste. Als je keywords dichter bij het begin van de title staan, is er meer kans dat mensen op jouw link klikken.

    De ideale title voor de pluginpagina op WordPress.org zou dus zijn “WordPress SEO by Yoast > WordPress Plugins > WordPress” in plaats van wat er nu staat. Voor meer informatie over het bedenken van goede titles voor je posts kun je dit uitstekende artikel met video lezen van Aaron Wall: Google & SEO Friendly Page Titles.

    1.2.1. Titles beheren met de WordPress SEO plugin

    Je kunt de SEO titles eenvoudig beheren met onze WordPress SEO plugin. Er zijn twee onderdelen in de plugin waarmee je dat doet. Ten eerste krijg je een SEO-sectie in je admin zodra je de plugin installeert en activeert. Ga naar SEO → Titles en je ziet de zogenaamde Title Templates (en ook meta description templates, maar daar komen we later op). Voor onze site zien ze er als volgt uit:

    Title templates voor WordPress SEO

    Er zijn heel wat variabelen die je kunt gebruiken in de title en meta description. Onderaan de instellingenpagina staan ze allemaal uitgelegd. Zorg dat je checkt of het template echt werkt en je niet bijvoorbeeld een dubbele sitetitel krijgt. Als dit het geval is, moet je misschien het vakje “Force rewrite” aanvinken op dezelfde pagina of de instructie volgen om je template aan te passen.

    Voor andere pagina’s hebben we de volgende instellingen:

    • Categorieën, Tags en andere taxonomieën: %%term_title%%  Archives %%page%% &#8226; %%sitename%%
    • Zoekpagina’s: Je zocht naar %%searchphrase%% &#8226; %%sitename%%
    • 404-pagina’s: Pagina niet gevonden – Error 404 &#8226; %%sitename%%
    • Auteursarchief: %%name%% &#8226; %%cf_role%% at %%sitename%%

    Laatstgenoemde toont een erg coole feature: je kunt %%cf_<custom field name>%% gebruiken om een custom veld te tonen. Dit kan een post custom veld zijn, ook wel post meta value genoemd, of een user meta value. In dit specifieke geval is het een custom veld “role” dat we gebruiken om de rol van een gebruiker binnen ons bedrijf in op te slaan.

    1.2.2. Optimaliseer individuele posts

    Nu we een aantal fatsoenlijke templates hebben ingesteld, kunnen we beginnen met het optimaliseren van individuele posts en pagina’s. Daarvoor gebruiken we de snippet preview van de WordPress SEO plugin:

    Snippet Preview

    Deze preview gebruikt automatisch de waarden die je al ingevuld hebt in je blogposts en past ze toe op je template, maar je kunt de title ook overschrijven door het veld SEO Title eronder te gebruiken:

    WordPress SEO titel veld

    Als je klikt op de knop Generate SEO title zie je een voorbeeld van de title gebaseerd op jouw template. Je kunt hem vervolgens aanpassen of zelf een compleet nieuwe schrijven. De teller laat zien hoeveel tekens je nog over hebt. Voor titles zijn de volgende dingen belangrijk:

    • Ze moeten altijd je merknaam bevatten, liefst aan het eind, zodat mensen je site herkennen bij meerdere zoekopdrachten.
    • Ze moeten altijd het keyword bevatten dat jij het belangrijkst vindt voor de post of pagina. Dit noemen we het focus keyword. Het focus keyword staat idealiter aan het begin van de title.
    • De rest van de title moet mensen verleiden om op de link te klikken.

    1.3. Optimaliseer je descriptions

    Nu we fatsoenlijke titles hebben, richten we ons op de meta descriptions. De meta description kan gebruikt worden door zoekmachines in de snippet. Het is de zwarte tekst die onder de URL staat. Normaal gesproken wordt de meta description alleengebruikt wanneer het keywords waar de zoeker naar zocht erin staat.

    Sommige plugins, vooral de All in One SEO plugin, gebruiken zogenaamde “automated descriptions”. Deze gebruiken de eerste zin van een post om de meta description standaard in te vullen. Dat is niet erg slim. Die eerste zin kan namelijk heel goed een introductie zijn die amper iets van doen heeft met het eigenlijke onderwerp.

    Oftewel: de enige goede description is een handgeschreven description. En als je toch automatisch je meta description wilt laten genereren, dan kun je net zo goed niets doen en de zoekmachine de snippet laten uitzoeken… Als je geen meta description invult, vindt de zoekmachine het gezochte keyword in je pagina en pikt daar handmatig een zin uit, zodat er één of twee vetgedrukte woorden in de snippet staan.

    Automatisch je snippet genereren is een “shortcut” en er zijn geen echte shortcuts die werken in (WordPress) SEO.

    Dus, gebruik het meta description veld in de WordPress SEO plugin om een meta description te schrijven. Zorg ervoor dat hij de lezer verleidt om door te klikken en wees er zeker van dat het focus keyword van je post of pagina er minimaal één keer in voorkomt.

    Het zal je opvallen dat wij de meta keywords nergens noemen. Wij gebruiken ze niet en dat hoef jij ook niet te doen. Lees dit artikel voor meer uitleg: meta keywords and why I don’t use them.

    1.4. Optimaliseer je afbeeldingen

    Een onderdeel van WordPress SEO dat vaak over het hoofd gezien wordt is hoe je omgaat met je afbeeldingen. Door bijvoorbeeld goede alt tags te schrijven bij de afbeeldingen en nadenken over de naam van het bestand kun je zorgen voor extra traffic uit de verschillende zoekmachines voor afbeeldingen. Daarnaast help je er de lezers mee die een screen reader gebruiken om je site te bekijken. Je verklaart dingen die anders verborgen zouden blijven voor ze.

    De Page Analysis functionaliteit van onze WordPress SEO plugin checkt overigens ook of de alt-attributen van je afbeelding goed gebruikt zijn.

    1.5. XML Sitemaps

    Als je Google en de andere zoekmachines wilt vertellen dat je site is geüpdatet, kunt je XML Sitemaps gebruiken. Onze WordPress SEO plugin bevat standaard een XML Sitemapmodule die je alleen maar hoeft te activeren. Ga naar Settings → XML Sitemaps en vink hem aan:

    WordPress SEO plugin - XML Sitemaps

    Zodra je het vakje hebt aangevinkt en op Save hebt gedrukt, krijg je een aantal opties te zien, maar in de meeste gevallen heb je die niet nodig. Hij genereert een XML sitemap voor al je posts, pagina’s, custom post types en alle taxonomieën zoals categorieën, tags en overige taxonomieën.

    Wanneer je een nieuwe post of pagina publiceert, wordt de XML sitemap automatisch aangeboden aan Google en Bing, zodat zij snel en eenvoudig jouw nieuwe content kunnen vinden.

    2. Template-optimalisatie

    Het is verstandig om een kruimelpad toe te voegen aan je posts en pagina’s. Dit zijn links, meestal bovenaan de pagina, die er uitzien als “Home > Articles > WordPress SEO”. Ze zijn goed voor twee dingen:

    • Ze maken het voor je bezoekers gemakkelijker om door je site te navigeren.
    • Ze helpen de zoekmachines om de structuur van je site beter te kunnen bepalen.

    De links in het kruimelpad moeten linken naar de homepage en de categorie waar de post in staat. Als je post in meerdere categorieën staat, wordt er slechts eentje getoond. Om dat te laten werken, pas je je single.php en page.php in je theme aan en gebruik je de breadcrumbs van onze WordPress SEO plugin. De instellingen hiervan vind je op de pagina SEO → Internal Links.

    2.2. Headings

    Hoewel de meeste themes voor WordPress dit wel goed doen, is het toch verstandig om te checken of de titel van je post een <h1> is en niets anders. De naam van je blog moet alleen een <h1> zijn op je homepage. Op losse pagina’s, posts en categoriepagina’s zou het niet meer dan een <h3> moeten zijn. Ze sidebar zou ook niet vol moeten staan met <h2>’s en <h3>’s.
    Deze dingen kun je eenvoudig aanpassen in de post.php en page.php templates. Lees ons artikel over Semantische HTML en SEO en ons artikel overHeadingstructuur voor je blog (waarvan ook veel geldt voor WordPress sites die geen blogs zijn) om te ontdekken waarom het nuttig is om goede headings te gebruiken.

    2.3. Je code opschonen

    Al die JavaScript en CSS die je in je templatebestanden hebt staan, mag je verhuizen naar externe JavaScripts en CSS-bestanden. Zo houd je de templates schoon, aangezien volle templates niet veel goeds doen voor je WordPress SEO. Dit zorgt ervoor dat je bezoekers deze bestanden tijdens hun eerste bezoek kunnen cachen en zoekmachines ze niet de hele tijd hoeven te downloaden.

    2.4. Ga voor snelheid

    Een zeer belangrijke factor voor het aantal pagina’s dat een zoekmachinespider dagelijks op jouw blog indexeert is hoe snel je blog laadt. Je kunt drie dingen doen om de site van je WordPress-blog te verbeteren:

    1. Optimaliseer je template zodat de database zo weinig mogelijk wordt aangesproken. In ons artikel Speeding up WordPress leggen we uit hoe je dit doet.
    2. Installeer een caching plugin. We kunnen W3 Total Cache van harte aanbevelen. Het instellen hiervan kost wat moeite, maar je blog wordt er een stuk sneller van.
    3. W3 Total Cache wordt zelfs nog beter als je het combineert met een CDN zoals MaxCDN. Lees meer over WordPress CDN.

    Wees je er ook van bewust dat het niet slim is om te bezuinigen op hosting. Als je effectief aan linkbait wilt doen en een goede laadsnelheid wilt creëren, ga dan voor een goed hostingpakket. Zelf gebruiken wij VPS.net en zij hebben bewezen dat ze beter zijn dan bijna elke andere hostingaanbieder. Daarnaast hebben wij ook goede ervaringen met Page.ly. Als je hier meer over wilt weten, lees dan ons artikel over WordPress hosting.

    2.5. Denk na over je sidebar

    Moet je echt per se op je hele site naar al je vrienden linken in je blogroll? Of is het misschien verstandiger om dat alleen op de homepage te doen? Google en andere zoekmachines waarderen die ‘site wide links’ slecht, dus je doet je vrienden en jezelf er niet echt een plezier mee. Je biedt bovendien je bezoekers op elke pagina een kans om je site te verlaten, terwijl je ze er juist op wilt houden.

    Hetzelfde geldt voor de zoekmachines: op individuele postpagina’s zijn deze links niet altijd relevant voor het thema en dus helpen ze je niet. Oftewel: weg ermee. Er zijn nog wel meer widgets die alleen nuttig zijn op de homepage en andere die je liever alleen op subpagina’s inzet.

    Op een dag zul je dit waarschijnlijk allemaal in WordPress kunnen veranderen. Tot die tijd is het nog noodzakelijk om twee sidebars te gebruiken, een op de homepage en een op de subpagina’s. Of je moet zelf een specifieke plugin schrijven.

    2.6. HTML sitemaps

    Voor sommige sites is een HTML sitemap misschien onzin, zeker wanneer je site eigenlijk een blog is. Maar voor zakelijke sites met meerdere niveaus is een HTML sitemap vaak handig voor zowel de bezoekers als de zoekmachines. We hebben een artikel geschreven over hoe je een HTML Sitemap Page Template maakt voor je WordPress site.

    2.7. Author highlighting

    Als je onze site hebt gevonden via de zoekmachine, heb je misschien wel gezien dat resultaten van onze site in Google een auteursfoto ervoor krijgen:

    rel author Google Search result

    Dit heet een “author highlight”. Hiervoor moet je vooral wat werk verzetten in je theme. Daarover hebben wij een uitgebreide post geschreven: rel=”author” and rel=”me” in WordPress.

    3. Geavanceerde WordPress SEO en duplicate content

    Zodra je alle basiszaken hebt afgehandeld, zul je merken dat de rest van je problemen vaak neerkomen op één ding: duplicate content. En veel. Direct na installatie heeft WordPress een aantal verschillende taxonomieën:

    1. Gebaseerd op datum
    2. Gebaseerd op categorie
    3. Gebaseerd op tags

    Daarnaast denkt WordPress nog steeds dat het mogelijk moet zijn om van pagina naar pagina te klikken vanaf je homepage tot aan de allereerste post die je ooit hebt geschreven. Bovendien heeft iedere auteur ook nog zijn eigen archief onder /author/<author-name>/, waardoor er zelfs bij blogs met één auteur duplicate content ontstaat.

    In principe komt het er dus op neer dat in het ergste geval een post beschikbaar is op vijf plaatsen buiten de individuele pagina waar hij eigenlijk beschikbaar hoort te zijn. We gaan nu een einde maken aan al deze vormen van duplicate content, door ze nog steeds toegankelijk te maken voor spiders, maar ze niet te laten indexeren. Ook gaan we de pagineringsproblemen oplossen die hierdoor ontstaan.

    3.1. Noindex, follow archiefpagina’s

    Als je de WordPress SEO plugin gebruikt, zorg er dan voor dat je niet-relevante archiefpagina’s niet geïndexeerd worden. Dit doe je onder SEO → Indexation, waar je de volgende opties vindt:

    Indexation Settings WordPress SEO

    De bovenstaande instellingen gelden voor onze site. Zoals je ziet, hebben wij de archieven op basis van datum compleet uitgeschakeld, want die gebruiken wijniet. Elke op datum gebaseerde link wordt doorverwezen naar onze homepage dankzij deze instelling. Alle andere archieven hebben we onveranderd gelaten, maar we hebben wel het bovenste vakje aangevinkt, waardoor de subpagina’s van die archieven standaard ‘noindex, follow’ zijn. Daardoor kom je nooit vanuit de zoekmachines op pagina 2 van ons archief terecht.

    Bij kleinere sites zal het misschien logischer zijn om de categorie- of tag-structuur ‘noindex’ te maken, maar in onze ervaring had dat amper effect voor onze site.

    Er is een archiefvorm die standaard op ‘noindex,follow’ staat in de WordPress SEO plugin: de zoekresultatenpagina’s. Dit is een goed voorbeeld van een instelling die uitstaat omdat Google het er ook mee eens is dat dit de beste manier is.

    Er is veel veranderd in de manier waarop Google omgaat met gepagineerde archieven toen zij hun medewerking verleenden aan rel=”next” en rel=”prev” links. We hebben daar een artikel over geschreven: rel=”next” and rel=”prev” for paginated archives. Het artikel is te technisch om hier te behandelen, dus het is genoeg om te zeggen dat onze WordPress SEO plugin automatisch alle instellingen goed zet.

    3.2. Onnodige archieven uitzetten

    Als jouw blog door één auteur wordt bijgehouden, of je denkt dat je de auteursarchieven niet nodig hebt, gebruik je WordPress SEO om de auteursarchieven uit te zetten. Net als wij kun je ook de archieven op datum uitzetten als je denkt dat je ze niet nodig hebt. Zelfs als jij deze archieven niet gebruikt in je template, zou iemand anders ernaar kunnen linken en zo je WordPress SEO om zeep kunnen helpen…

    3.3. Paginering

    Het derde punt is dat je wilt voorkomen dat een bot naar een categoriepagina gaat, aangezien hij gemakkelijk alle onderliggende pagina’s kan bereiken. Daarmee voorkom je dat een bot 10 pagina’s terug moet gaan binnen een bepaalde categorie om een geweldige post van je te vinden die je vorig jaar hebt geschreven…

    Gelukkig is er een makkelijke manier om dit te verhelpen, want diverse plugins lossen dit probleem op. Onze absolute favoriet is WP-PageNavi, ontwikkeld door Scribu, één van de beste WordPress developers. Als je het Genesis Theme hebt, kun je gewoon de numerieke navigatie aanzetten onder Theme Settings → Content Archives.

    3.4. Nofollowing van onnodige links

    Een volgende eenvoudige stap om je WordPress SEO te verbeteren is stoppen met linken naar je login- en registratiepagina’s vanaf elke pagina van je blog. Hetzelfde geldt voor je RSS feeds, je link waarmee bezoekers zich kunnen aanmelden via e-mail, etc. WordPress SEO maakt al je login- en registratielinks automatisch ‘nofollow’, maar je zou sowieso geen loginlink in je template moeten hebben.

    3.5. Canonical

    In februari 2009 introduceerden de grote zoekmachines het rel=”canonical” element. Dit is een nieuw hulpmiddel om duplicate content te bezweren. WordPress heeft ingebouwde support voor canonical linkelementen op individuele posts en pages, maar daar zitten wat kleine bugs in. Zo wordt er bijvoorbeeld niet op elke pagina een canonical link aangemaakt als output. Met onze WordPress SEO plugin krijg je automatisch canonical linkelementen voor elk type pagina in WordPress.

    4. Een sitestructuur voor hogere rankings

    Blogs worden zo makkelijk gespiderd door de structuur van de categorieën, tags, etc: alle artikelen zijn goed aan elkaar gelinkt en meestal is de markup netjes. Hiervoor betaal je echter wel een prijs: je rankingkracht wordt verminderd. Door slechts één simpel onderdeel: reacties.

    4.1. Pagina’s in plaats van posts

    Je hebt waarschijnlijk al wel gemerkt, of anders merk je het nu, dat deze WordPress SEO post eigenlijk geen post is. Waarom? Om meerdere redenen. Allereerst omdat dit artikel een ‘dochterpagina’ moest zijn van onze WordPress pagina, om zo op de correcte plaatst te staan op dit blog. Ten tweede, als je op de term [WordPress SEO] wilt ranken, moet dit artikel de juiste keyworddichtheid hebben. En daar gaat het mis, want reacties op je blogposts vernietigen je zorgvuldig opgebouwde keyworddichtheid.

    Daarom hebben wij besloten om onze belangrijkste artikelen om te vormen tot pagina’s. Op die manier kunnen we ze eenvoudig updaten en een nieuwe post schrijven over wat er veranderd is.

    4.2. Nieuwe wijn in oude zakken

    Als een post op je blog ontzettend populair wordt en gaat ranken voor een mooi keyword, zoals ons artikel doet op de term WordPress SEO, kun je het volgende doen:

    • Een nieuwe pagina creëren met actuele en verbeterde content
    • De slug van de oude post veranderen naar post-name-original
    • De nieuwe pagina publiceren onder de URL van de oude post of de URL van de oude post redirecten naar de nieuwe URL
    • Een e-mail sturen naar iedereen die een link heeft geplaatst naar je oude post om te vertellen dat je een actuele en verbeterde versie hebt gemaakt
    • Nu kun je wachten op de links die wederom gaan komen

    Je rankt nu zelfs nog hoger voor de gewenste term, aangezien je nu:

    • Meer controle hebt over de keyworddichtheid
    • Nog meer links naar je artikel hebt
    • De mogelijkheid hebt om je artikel steeds beter te maken qua content en ranking

    Sommigen zullen zeggen dat wij gewoon een 301-redirect van de oude post naar de nieuwe post hadden kunnen plaatsen met hetzelfde effect. Dat klopt. Maar dan verlies je de reacties op de oude post, wat naar onze mening niet getuigt van veel respect naar de mensen die reageerden. Bovendien kost een 301-redirect soms veel tijd.

    Natuurlijk moet je voorzichtig omgaan met deze techniek en er geen misbruik van maken, maar wij denkem dat iedereen er voordeel bij kan hebben. Bijvoorbeeld dit artikel: als je hier kwam via een social media-site zoals Sphinn, waardoor je een artikel verwachtte over WordPress SEO, dan is dat precies wat je hier vond!

    Een manier om zoekmachines eenvoudiger naar je oudere content te krijgen en zo FLINK je WordPress SEO te verbeteren is een plugin te gebruiken die verwijst naar gerelateerde posts. Deze plugins zoeken in je database naar posts met hetzelfde onderwerp en voegen links toe naar deze posts.

    Er zijn behoorlijk veel van deze plugins, maar onze favoriet blijft de Yet Another Related Posts Plugin of zelfgeschreven code in ons eigen theme. Een heel goed alternatief is Microkid’s related post plugin, die je handmatig gerelateerde posts laat kiezen. Dit kost je misschien wat meer tijd, maar het kan zeker de moeite waard zijn.

    Daarnaast zijn er ook veel plugins die automatisch links plaatsen onder bepaalde keywords in je posts. Hier houden wij helemaal niet van, want het ziet er altijd uit als spam.

    5. Conversieoptimalisatie

    Laat die lezers zich abonneren!

    Veel bloggers denken nog steeds dat omdat hun blog een blog is, ze niets hoeven te optimaliseren. Fout gedacht. Als je wilt dat mensen een link plaatsen naar je, moet je ervoor zorgen dat ze je blog lezen. En wat denk je dat makkelijker is: iemand een link laten plaatsen die al bekend is met je blog en regelmatig artikelen leest of iemand een link laten plaatsen nadat hij voor de eerste keer op je blog is geweest? Juist.

    Daarom is conversieoptimalisatie zo ontzettend belangrijk voor bloggers. Je moet leren hoe je de ‘call to actions’ op je blog kunt testen en beter maken, zodat meer mensen zich aanmelden per e-mail of RSS. (Trouwens, als je nog niet geabonneerd bent op dit blog, doe dat dan nu!)

    We heb gemerkt dat het heel belangrijk is dat je een GROTE RSS-knop op je blog hebt staan, naast een manier om je per e-mail te abonneren. Ik bied zelfs dagelijkse en wekelijkse e-mailopties aan, waarbij wij MailChimp gebruiken, en wij merken dat onze bezoekers deze opties zeer waarderen.

    Een andere onderdeel waar je je bewust van moet zijn is wanneer je mensen aanbiedt om zich te abonneren op je blog. Als bezoekers zojuist een artikel van je hebben gelezen en het waarderen, is dat een ideaal tijdstip om ze te benaderen, nietwaar? Om die reden voegen steeds meer bloggers regels als deze toe aan het eind van hun posts: “Vond je dit artikel goed? Abonneer je nu op onze RSS feed en je krijgt er nog veel meer!”

    Ook wanneer mensen voor de eerste keer hebben gereageerd op je blog, kun je ze prima vragen of ze zich willen abonneren. Daarvoor gebruiken wij onze eigen comment redirect plugin. En daarmee komen we vanzelf bij het volgende belangrijke aspect van WordPress SEO:

    6. Reactieoptimalisatie

    Betrek je lezers erbij

    Reacties zijn een van belangrijkste onderdelen van blogs. Zoals Wikipedia zegt:

    The ability for readers to leave comments in an interactive format is an important part of many blogs.

    Reacties zijn niet alleen leuk omdat mensen je vertellen hoe goed je bent, of dat je een foutje hebt gemaakt, of wat het dan ook is dat ze willen vertellen. Ze zijn vooral leuk omdat ze tonen dat mensen begaan zijn met jou en het onderwerp. En dat is een van de belangrijkste redenen waarom mensen naar je linken: ze laten zien dat ze geven om je boodschap en ze zetten de deur open naar een conversatie. Het enige wat je nu hoeft te doen is reageren en een relatie opbouwen!

    6.1. Hoe je reacties krijgt van lezers

    De makkelijkste manier om mensen iets te laten doen is het ze vragen. Schrijf op een pakkende manier en vraag je bloglezers vervolgens om hun mening, hun kant van het verhaal, etc.

    Ook de reactielinks zijn belangrijk. Is je reactielink bijvoorbeeld “Geen reacties”? Of is het “Geen reacties tot nu toe, jouw visie is welkom!”? Begrijp je het verschil? Je kunt dit aanpassen door je index.php template te openen, te zoeken naar comments_popup_link() en de tekst binnen deze functie aan te passen.

    6.2. Smeed een band met actieve lezers

    Het is verstandig om mensen te bedanken die een reactie hebben gegeven op je weblog. Natuurlijk niet elke keer, want dat wordt irritant, maar bij een eerste keer werkt dat prima.

    Justin Shattuck dacht hetzelfde en ontwikkelde de Comment Relish plugin, die een e-mail stuurt zodra iemand zijn eerste reactie heeft geplaatst. De boodschap in deze e-mail kun je zelf aanpassen met bijvoorbeeld de URL van je RSS feed en in ons geval de URL om je te abonneren op onze nieuwsbrief. Let wel op dat sommige mensen dit als spam zullen zien en dat de wetten in diverse landen dit verbieden. Waar het wel of niet mag, kunnen we je niet vertellen, aangezien wij geen juristen zijn.

    Een andere optie, die iets minder op spam lijkt, is het installeren van onze comment redirect plugin. Deze plugin maakt het mogelijk om mensen die hun eerste reactie plaatsen door te sturen naar een speciale bedankpagina.

    6.3. Hou mensen actief in de conversatie

    Nu je bezoekers zich hebben gemengd in de conversatie op je blog is het zaak om ze in de conversatie te houden.Om dat te realiseren installeer je de subscribe to comments plugin, waardoor mensen zich kunnen abonneren op reacties die volgen op een bepaalde post. Ze krijgen een e-mail zodra er een nieuwe reactie is geplaatst. Op deze manier hou je de conversatie gaande en misschien geven je lezers je wel nieuwe invalshoeken voor nieuwe posts.

    7. SEO buiten je eigen blog

    Als je al dit advies over WordPress SEO hebt opgevolgd, heb je een grote kans om succesvol te worden, zowel als blogger als in de zoekmachines. Nu klinkt de laatste stap als een gemakkelijke, maar hij is moeilijker dan je denkt: kijk buiten je blog enpraat met mensen online.

    7.1 Volg je lezers die reageren

    Er is al een tijdje een beweging op het web bezig met de naam “You comment – I follow“. Zij willen dat je de ‘nofollow’ tag van je reacties verwijdert als beloning voor je bezoekers. Daar zijn we het in principe mee eens, maar… Zo krijg je dus wel een heleboel spam als je WordPress blog eenmaal goed gaat ranken. Wat wij in plaats daarvan voorstellen is dat je lezers die reageren op jouw beurt gaat volgen. Ga naar hun websites en laat een reactie achter op een van hun artikelen. Een goede reactie, met een duidelijke visie, zodat ze je nog meer waarderen.

    Als je denkt dat dit veel werk is, realiseer je dan dat gemiddeld slechts 1% van je bezoekers een reactie achterlaat. Dat is een groep mensen waar je moeite voormoet doen!

    7.2. Gebruik Twitter

    Twitter is een coole manier van microbloggen / chatten / hoe je het ook wilt noemen. Bijna alle ‘coole’ mensen zitten op Twitter en ze lezen hun tweets vaker dan hun e-mail. Als je al weet hoe je ze per e-mail moet bereiken…

    Om te beginnen kun je WordTwit of Twitter Tools gebruiken om al je nieuwe posts aan te kondigen op Twitter, wat je gewoonlijk heel wat extra lezers oplevert. Mensen zijn bovendien geneigd om ook via Twitter te reageren, waardoor je weer een paar extra conversaties meepakt.

    7.3. Vind gerelateerde blogs en doe er iets mee

    Als je wilt ranken op bepaalde keywords, gebruik dan Google Blogsearch en kijk welke blogs in de top 10 ranken voor die keywords. Lees deze blogs, begin inhoudelijk goede reacties te plaatsen, reageer op hun posts door zelf een post op je eigen blog te schrijven met een link naar blog: communiceer!De enige manier om de links te krijgen waarmee je gaat ranken is door onderdeel te zijn van de community.

    8. Meet je resultaten

    Een goede SEO campagne vertrouwt niet alleen op de doorgevoerde aanpassingen, maar meet ook de impact van die aanpassingen, bekijkt wat werkt en gaat daarop door. Twee fantastische pakketten om je resultaten te meten zijn Google Analytics en getClicky. Voor beide pakketten hebben wij plugins geschreven: onze Google Analytics for WordPress plugin en onze getClicky plugin.

    Je kunt ook de resultaten meten door rankings bij te houden. Het probleem hierbij is echter dat het moeilijk is om de objectieve rankings te achterhalen door gepersonaliseerde en gelokaliseerde zoekresultaten. De beste manier om de resultaten van je WordPress SEO te meten is zien dat je meer bezoekers krijgt.

    Een andere mooie bron van data is Google Webmaster Tools. Deze relatief simpele truc delen wij altijd graag:

    • Ga naar Webmaster Tools.
    • Ga naar “Your site on the web”, dan “Search queries”.
    • Klik op “Download this table”.
    • Open de CSV file die je krijgt in Excel.
    • Vervang alle velden met “<10” in de kolom Clicks met 9.
    • Selecteer de hele eerste rij en klik op de filterknop, die er meestal uitziet als een fuik: filter icoon
    • Voor de kolom met de gemiddelde positie, kies “groter dan 5″ en sorteer oplopend.
    • Sorteer de kolom “Clicks” aflopend.

    Nu heb je de keywords waarop mensen je vinden in de zoekresultaatpagina’s waar je lager dan #6 rankt. Het feit dat ze op jouw resultaat hebben geklikt geeft aan dat ze het interessant vonden: kijk eens of je nog verder kunt optimaliseren op die keywords, zodat je voortaan hoger rankt dan #6. Gebruik de Page Analysis in onze SEO plugin om de pagina en de tekst te verbeteren, vraag anderen om naar je te linken, etc. Lees ook zeker ons artikel over cornerstone content.

    9. Conclusies voor WordPress SEO

    Deze gids geeft je veel tips om je WordPress site mee te optimaliseren. Van technische tips tot conversietips tot contenttips tot conversatietips en alles daar tussenin. Er zit echter een addertje onder het gras: als je hoog wilt ranken op zeer competitieve keywords, zul je dit allemaal moeten doen en ook nog geweldige, betrokken content moeten schrijven.

  • Kortingsbonnen in WooCommerce

    Kortingsbonnen in WooCommerce

  • Website verhuizen... wat zijn PHPMYADMIN of PHPMSQL enz.

    HOSTING / PROVIDER / TOKEN / PHPMYADMIN / PHP MYSQL / DATABASE / DATABASESERVER / HOSTNAAM / WACHTWOORD / HOSTING PROVIDER

    HOSTING PROVIDER Een hosting provider is een aanbieder van webruimte, webdiensten en het onderhoud van bestanden voor websites in het bezit van individuelen of bedrijven, die zelf geen eigen webserver hebben.
    TOKEN Een token wordt gebruikt om een verhuizing van een .nl-domeinnaam te valideren. Het token bestaat uit een willekeurige tekenreeks die is vastgelegd bij een domeinnaam. Het token is twaalf karakters lang en bestaat uit cijfers en letters (kleine en hoofdletters).
    PHPMYADMIN URL De phpmyadmin is een onmisbaar onderdeel om de mysql database te kunnen beheren. Elke host die mysql ondersteund, levert een url naar de phpmyadmin aan de websitebeheerder zodra deze in staat wordt gesteld zijn eigen database te kunnen beheren. Zonder phpmyadmin kan de eigenaar van de data niet beschikken over zijn eigen data.
    PHP en MySQL? PHP is de afkorting van “Hypertext Preprocessor”. PHP is een server-side scripttaal. Dit wil zeggen dat de PHP-code op de server wordt uitgevoerd. PHP wordt onder andere gebruikt om websites dynamisch te maken. Zo is PHP uitermate geschikt voor het communiceren met databases en het verwerken van formulieren. Webpagina’s die PHP code bevatten, krijgen een .php-extensie zodat de server de pagina ook daadwerkelijk als PHP herkent. De code wordt geïntegreerd met (X)HTML. PHP is open-source, dit betekent dat het vrij van auteursrechten is en kosteloos gebruikt mag worden.
    Een database die goed met PHP te gebruiken is, is de MySQL database. Met behulp van PHP kunt u in een MySQL database gegevens toevoegen, wijzigen en verwijderen. MySQL maakt gebruik van de meest populaire en gestandaardiseerde databasetaal ter wereld: SQL (Structured Query Language).
    DATABASE Een database is een digitaal archief waarin de gegevens gestructureerd opgeslagen worden zodat deze snel kan worden geraadpleegd.
    DATABASESERVER Een centrale computer in een netwerk die de erop opgeslagen database beschikbaar stelt aan gebruikers van het netwerk.
    HOSTNAAM Elke host op een TCP/IP-netwerk moet beschikken over een uniek IP-adres. Er kan alleen communicatie plaatsvinden tussen de lokale computer en een externe computer als de lokale computer het IP-adres van de externe computer weet.
    IP-adressen zijn echter vrij lang en de meeste mensen kunnen ze slecht onthouden. Daarom worden er gebruikersvriendelijke namen gebruikt om TCP/IP-hosts aan te duiden, zoals ‘computer1′ en ‘server2′. Dergelijke namen zijn gemakkelijker te onthouden dan een getal als 128.98.121.11. Door het gebruik van gebruikersvriendelijke namen is het een stuk makkelijker geworden om TCP/IP-hosts te identificeren.
    Hostnamen zijn ook handig omdat zij u de mogelijkheid bieden een computer te vinden en identificeren zonder dat u op de hoogte hoeft te zijn van de fysieke locatie of het IP-adres van die computer. Zoals u weet is het IP-adres van een computer verbonden aan de fysieke locatie in het netwerk. Als een computer van het ene subnet of netwerk naar het andere wordt verplaatst, moet het IP-adres van de computer worden gewijzigd. Als dat niet wordt gedaan, is de communicatie via TCP/IP niet langer mogelijk. Als u een hostnaam gebruikt om computers te identificeren merkt de eindgebruiker er niets van als het IP-adres van een computer wordt gewijzigd.
    WACHTWOORD Een unieke reeks tekens die wordt ingevoerd om toegang te krijgen tot bijvoorbeeld een netwerk. Wachtwoorden worden gebruikt om de informatie op een computersysteem te beschermen tegen indringers.